SFA concludes women's cycling series | الرياضة للجميع يحتفل بختام سباق الدراجات الهوائية للسيدات

Organized by the Saudi Sports for All Federation (SFA), the women’s cycling race series, staged for the first time ever in the Kingdom of Saudi Arabia, came to a successful conclusion. More than 1,000 women participated in the races which were held in Jeddah, Riyadh and Al-Khobar. The race series, driven by the SFA and supported by the Saudi Cycling Federation, encourages women to participate in sports and adopt healthier lifestyles. Cycling is growing in popularity across Saudi with official figures revealing around 1.1% of the population cycle on a weekly basis, with 32% of those cyclers are women. Details:
________
الرياض: 8 يناير 2020- اختتم الاتحاد السعودي للرياضة للجميع سباق الدرجات الهوائية للسيدات، والذي تم تنظيمه للمرة الأولى في المملكة، بالتعاون مع الاتحاد السعودي للدراجات،حيثشارك في السباق، الذي تم إطلاقه في كل من جدة والرياض والخبر، أكثر من 1,000 سيدة تنافسن على المراكز الثلاث الأولى.
ويهدف السباق إلىتحفيز السيدات على المشاركة في الأنشطة الرياضية، وتبني أنماطاًأكثر صحية للحياة، ويأتي إطلاق السباق في الوقت الذي تتمتع به هذه الرياضة بقبول على نحو متزايد في كافة مناطق المملكة. فبحسب لغة الأرقام، فإن حوالي 1.1٪ من سكان المملكة يمارسون رياضة الدرجات الهوائية على نحو أسبوعي،32% منهم من السيدات اعتدن على ممارسة هذه الرياضة بشكل دوري.

source

You may also like...

Leave a Reply